Ooops

Va ett tag sen jag uppdatera här.. sorry... Men dels för att det faktiskt inte hänt så där överdrivet mycket, och dels för att det vart fullt upp vissa gånger.. men nu är jag ju här igen :)

Veckan har varit rätt händelserik... i tisdags var jag på arbetsintervju och det gick fan kanon... de ringde i onsdags, men va i stan, och dom ringde hem... men de ringer väl igen... iaf.. jag ringdse till chefen igår och frågade om det var han som hade ringt, men det var inte , utan någon på boendet som skulle boka in en tid... hehe... han sa på intervjun att får jag jobbet ska jag på kvällsfika (för att träffa de boende), och två introduktioner... så jag tror jag fått det =)

Igår så sov Thim och Izabhelle över här... det gick kanon och ungarna hade kalaskul... vi åt Tacotårta... mmm sååååå gott!!!! hmmm... undrar om jag ska dela me mig av receptet.... harkel harkel... hehe... okej då...

Tacotårta
9 små bitar

1 pkt pizzakit
4-500g köttfärs
1 påse tacokrydda
1dl vatten
valfri mängd tacochips
250g riven gratängost
½ salladshuvud
½ gurka

Tillbehör:
3 dl gräddfil
1 burk salsa (stark)

Följ instruktionerna som finns på pizzakitet.
Rulla upp kanterna, så inte såsen rinner ut.
stoppa pizzadegen med såsen på in i ugnen, 200´ i ca 15 min.
Under tiden, steker du köttfärsen med tacokryddan och vattnet, hackar gurkan i trekanter, krossar chipsen, och skär salladen.
när degen fått lite färg, lägger du på köttfärsen och stoppar in i 5 min igen.
När det gått 5min lägger du på de krossade chipsen, salladen gurkan och osten (i nämnd ordning).
In i ugnen tills osten precis smällt. 
Klart!
Servera med gräddfil och salsa.

Tips!!!
häll lite sås ovanpå chipsen innan du lägger på salladen, gurkan och osten... då blir den inte så torr.

Kommentarer
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Hello Kitty är ju så himla sött! Jag får inte nog, men Freija får nog de på alla knalliga rosa färger ;P haha. Vi kommer till sthlm den 29:onde april tror jag. Vi ska kolla och boka flyg biljetter imorgon. Känner du någon som har en bilbarnstol i Freijas storlek att låna ut? Känns lite jobbigt att släpa på både vagn och bilbarstol när man ska flyga.

2008-04-20 @ 17:25:36
URL: http://FreijasMamma.blogg.se
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Jo jag tror också de kommer gå bra : ) Poppe får ringa om de blir kaos, men jag tror nog han klarar att va själv med henne i två timmar.

2008-04-20 @ 18:11:50
URL: http://FreijasMamma.blogg.se
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Åh kan jag få låna den? : )
Från den 29:onde april till den 5:e maj?

2008-04-22 @ 14:47:39
URL: http://FreijasMamma.blogg.se
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Ja jag funderade också på det... Pappa åker ju till Indien idag och kommer hem på Måndag så jag kan inte prata med honom förns då. Han ska ju komma och hämta oss på arlanda på Tisdag. Jag ska fundera ut något. Så återkommer jag ; D

I absolut värsta fall får jag väl släpa på vår bilbarnstol, men de känns så himla jobbigt och det blir så mycket att checka in till flyget. Vi får testa här hemma och packa ihop allt och se hur de ser ut måste ju tänka på att man bara får ha med sig ett visst antal kilon. Tror man får checka in högst tjugo kg och då är de vagnen, resväska och så bilbarnstolen då.

2008-04-22 @ 21:02:18
URL: http://FreijasMamma.blogg.se
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Jag ska höra med pappa på Måndag... så får vi se vad vi ska hitta på för fiffig lösning.

2008-04-23 @ 20:33:30
URL: http://FreijasMamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0