Farbror doktorn och UltraLjud

                                 

Igår kväll bestämde jag mig efter att Mathilda vaknat ca hundra ggr och bara skrikit rätt ut att vi skulle åka in.. men det var ju inte bara för att hon skrek, eftersom jag är en sån där överobservant (inte hönsig) mamma så har jag tyckt att hennes urin varit lite väl starkt ett tag.. så vi åkte in till sös och så fick hon en påse som de satte fast på snippan, och när hon kissa åkte det ner i den. idealiskt! Sen to de ett litet stick i fingret också.. vi var inte inne länge alls, vi kom in, gick till receptionen, fick ett rum, var vär där max 2 timmar, så det var kanon. När läkaren kom spå trodde hon inte att det var urinvägsinfektion, men de skulle lägga det på odling och se ifall bakterierna växte och de skulle höra av sig om så var fallet. Så jag och mathilda åkte taxi hem och gick o la oss.

Idag va vi på forum me Fia och Natascha och lekte i den där lekgrejjen de har där.. köpte en glass och jag köpte en trimmer till kenta, 7in1... coolt :S

Sen kom vi hem och Sös hade fortfarande inte ringt så jag o Mathilda la oss vid 12 och vakna 15... jaja, vi sov länge, men vi va fan vakna på övertid i natt också och gick upp 7 i morse och. När jag och Mathilda åt mellis så ringde en läkare från södersjukhuset och sa att hon hade urinvägsinfektion, och eftersom hon är så liten gör de rutinkontroller för att kolla att det inte är nå annat som spökar, så imorn ska vi till röntgen och göra ultraljud och kolla på hennes njurar, och på måndag ska vi till njurmottagningen...

hmm... fortsättning följer!

Kommentarer
Postat av: Caroline.

Låter inge skoj. Hoppas de går bra imorgon. Jag försökte förresten ringa dig tidigare idag... Håller tummarna för er.

2009-04-16 @ 20:39:43
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: Emma

ne va jobbigt lilla hjärtat <3!

Hoppas det inte är nå mer som spökar!



Puss

2009-04-16 @ 21:08:39
URL: http://emmamadelenemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0