Fotbollsfruar och Njurar

Idag bar det iväg till södersjukhuset, och som världens blödigaste och oroligaste mamma såg jag värsta skräckscenariot om hur de berättar att Mathilda har njursvikt, njurcancer, njursten.. you name it!!!! Och skulle behöva opereras på en gångeller ännu värre hon skulle behöva en ny njure, men det fanns ingen donator och hon ställdes på kö och det var knapert med tid...



Men det såg bra ut sa de. Men ska till njurkliniken på måndag och se vad beskedet blir... men det ovannämnda är det nog minimal risk att det uppstår. och det tackar jag alla gudar i världen för!!!!

Mathilda var för övrigt otroligt duktig, hon var jätte hängig på morgonen efter medicinen och åt ingenting (av nån anledning vill jag alltid skriva medEcin, men då skulle jag nog få underkänt av min mentor i alla ämnen) och var väldigt ynklig och släppte iväg mig från soffan med mycket tvivel.. men hon somna i vagnen på tåget och när vi var framme så väckte jag henne och då var hon på lysande humör =) Hon låg still under hela undersökningen och gjorde precis som hon blev tillsagd, mammas FINA FINA älskling!!!  Sen bar det av till ringen för att göra ett ytterligare försök med mat (efter kakor, glass och tranbärsdricka) och det gick sådär.. mammas  mat var godast.

Men till middag blev det, ägg, hamburgare, pasta och grönsaker och det var en hit så det åt hon upp, tack O lov!

Nu sover alla barnen och gubben är på fotbollsmatch så ska slänga mig i soffan nu.

Puss kram

En liten video som nog gör alla mammor i världen lite extra lyckliga =)


Kommentarer
Postat av: Emma

Va skönt att det inte va nån fara =)

Stackare, jobbigt när man alltid tänker det värsta, är likadan hehe!





Roligt videoklipp BTW



Pussssssss

2009-04-17 @ 22:41:59
URL: http://emmamadelenemilia.blogg.se/
Postat av: Caroline.

Åh vad bra att de inte var något allvarligt med lill sessan : ) Funkar inte er hemtele?

2009-04-18 @ 22:35:09
URL: http://freijasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0