Nu ropar vi HEJ o HÅÅÅ!!!

Blev konstigt me texten när jag kopiera in.. men d duger.. och bilder säger väl mer än tusen ord??

Tillsammans Mia Danielsson strålar av lycka när hon nu är å 
Tillsammans Mia Danielsson strålar av lycka när hon nu är återförenad med sonen Thor. Foto: Lina Boström Einarsson


Nu är Thor hemma igen

Thor med mamma Mia samt hennes syster Annelie Vallgren-Forss Thor med mamma Mia samt hennes syster Annelie Vallgren-Forss.

Mamman: Jag har levt i en mardröm i två månader

LOS ANGELES/STOCKHOLM. Mia Danielsson flydde från Guatemala och smugglade ut sin kidnappade son Thor, 1.

Efter påstådda mordhot och förföljelse återförenades de i går med familjen i Sverige.

- Det känns overkligt. Jag har levt i en mardröm i två månader, säger hon.

Mia Danielsson, 29, strålar av lycka när Aftonbladet som enda tidning träffar henne på hemlig ort bara timmar efter hemkomsten till Sverige.

Thor, 17 månader, tultar runt i trädgården och pekar på sin nyfunne vän, kusinen Elliot, snart 2.

Han leker med katten. Doppar en leksaksgubbe i bubbelvatten. Tuggar ivrigt i sig sin första svenska pizza och säger "mamma, mamma".

För mindre än en vecka sedan satt han inspärrad på barnhemmet Hannahs hope i Guatemala City medan en vårdnadstvist rasade mellan Mia Danielsson och hennes exman.

Försvann

Mia tilldömdes vårdnaden av sonen av en domstol i Los Angeles i februari. På alla hjärtans dag tog pappan Andrew Wang sonen och försvann.

Efter fyra dagar på barnhemmet fick Mia i onsdags tillfällig vårdnad, mot löfte att hon stannade två veckor tills rättstvisten avgjorts.

- Men då ringde Thors pappa och sa att han ska döda mig. Då förstod jag att jag måste fly, säger Mia.

Då gick hon under jorden. Mia beskriver hur hon blev förföljd och gömde sig på ett motell.

- Första natten var ett helvete. På kvällen kom folk upp i trappan. Jag hörde hur vapen laddades. Jag blev skiträdd och gömde mig med Thor på toaletten.

Landade i går

Efter 24 timmar lämnade de landet med hjälp av privatpersoner som engagerat sig i deras öde, enligt Mia. De klädde ut Thor till flicka i rosa kläder innan de under stort hemlighetsmakeri och skenmanövrar flög via olika länder i Centralamerika tills de i förrgår landade i Madrid.

I går eftermiddag landade de på Arlanda.

- Jag bara rös i hela kroppen, jag kan inte riktigt beskriva den känslan, säger Mia.

"Inte sant"

Thors pappa tillbakavisar anklagelserna om mordhot.

- Det är inte sant. Jag har inte sagt ett ord till henne sedan den 14 februari i år, säger Andrew Wang.

Kan du bevisa det?

- Hennes påstående är lätt att kolla. Om jag har ringt syns samtalet på hennes mobilräkning. De är bara att ta fram en kopia av den.

Mia vill nu hjälpa andra föräldrar i samma situation.

- Den här tiden har varit värre än när min mamma dog. Det är värre än allt annat jag varit med om.

Magnus Sundholm
Andreas Victorzon


Kommentarer
Postat av: Caroline.

Hörrö när du lämnar kommentarer så länkar du till en annan blogg.

2009-04-27 @ 10:11:36
URL: http://freijasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0