tjockis vs trulspromenad

Idag har det varit en helt okej dag.. tanken var att Mathilda skulle till dagmamman, men ångra mig 1 timme innan... jädrans gnällfis :P haha... nee men d är till 99,9% mitt fel att hon var gnällig.. Kenta jobbade igår och så fick jag världens mensvärk, var inte kapabel till att va en rolig mamma, och så ser skymtar jag ett litet tecken till trötta ögon på Mathilda, så jag lagade världens snabbaste middag, potatismos med kokt grillkorv :P slängde i henne det, gick och la oss och mös i sängen, och båda slocknar 17.30 :P Kenta kom hem vid 20 och då hade jag precis vaknat av en sån där sjuk jävla mardröm igen... det är liksom som att förgågna grejer i mitt liv blandas ihop med mitt nutida liv och det krockar så in i helvete och folk blir helt sjuka, och den där jävla kaninen vi införskaffat oss är alltid med, och allting handlar om att jag ska skydda min familj, och kaninen är alltid utsatt... ska alltid rädda han i sista stund.. haha.. sjukt... iaf så vakna jag med ett ryck precis innan kenta kommer hem, klarvaken!

Går upp och så vaknar Mathilda såklart... pappa var ju hemma.. sen rullade de 3 timmarna vi sovit bort av kvälssrutinen på och allting håller på som vanliga vardagar, bara att klockan nu närmar sig 00.00...

Sen vaknar hon 6.49 imorse, pigg som en liten lärka... men det försvann igen vid 8... lillsnuttan.

Så då fick hon sova 30min, sen kom Fia och lill-fia (Natascha) hit och röjde gärnet, sen gick de hem igen för handling mm, men vi skulle käka lunch ihop... haha YEAH right! Hela bunten är sömntutor förutom jag, eller jag sov i 40 min med Mathilda, men vakna av en sån där cp dröm igen..

Vid 15 gick vi ut, jag, Mathilda, fia och lill-fia och tog en liten promenix, tjejerna sparka boll, åkte kana, rymde, klättra i trappor, körde Mathildas vagn tillsammans... (fan att jag inte hade kameran).  De är som små tvillingsjälar, lite syskonkärlek, kramas och pussas, slåss, nyps, puttas och tävlar om vem som hinner först.. och så leker de igen.. Mina fina tjejer!

Sen gick vi alla hem till sitt, och jag lagade en kanongod och kanonenkel middag, hasselbackspotatis med bankad kycklingfilé.. haha... och lite hemlagad sås.

Sen gick jag och Fia ut på tjockispromenad, kommer snart att heta fitnesspromenad :P rätt in i mörka skogen, fan pissnödig bara jag tänker på d..  var ute lite mer än en timme, snacka massa skit, Fia skrämde mig så n i helvete, och d ska hon få sota för... så in i helvete...!!!!

Imorn ska vi leka igen, men då ska barnen också få gå tjockispromenad... fan måste hitta på ett annat namn åt de, de är små söta tjockisar, men inte fläskberg som deras mödrar :P hmm, tjockis vs trulspromenad :) låter d ok???

nää, nu ska jag rensa kattlådan sen vinna en turnering i poker.. yeah right.. *harkel harkel*

 Världens sötaste Stampe (ja, han heter så)
                                                                                                                 

mammas buse!



i sin fina klänning:)



Kommentarer
Postat av: Fia

HA ha ha...vadå fläskberg!? Det kan du vara själv :P

:D Men karro, vi går genom skogen och du upprepar gång på gång hur mörkrädd du är...då kan jag bara inte låta bli att skrämma dig, det förstår du väl :)Idag jobbar ju jag, men i morgon ska vi på an igen...då blir de tjockispromenad för hela slanten!

Puss

2009-02-03 @ 20:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0