laaaaaat vecka och en tokig helg

Hoho jaja.. vet att jag varit dålig på att uppdatera, me d har liksom bara varit jag o tildis, och då menar jag bara vi.. öppna förskolan, ute me lek.. BARA VI!! Det är faktiskt inte så ofta, det bara är hon o jag... och då vill man ju ta vara på det, så då försvinner alla andra prios, städa, tvätta o blogga. me nu e jag back on track... jag har sjutusen saker att brätta för er...

hmmm... börjar lite snyggt här..

1.
Eftersom jag haft en så rörig skolgång så kom det upp för mig att "fan, jag har inga betyg"... och jag som hatar att misslyckas... Jag har sökt studier huuur länge som hellst, men har inte kommit in... för jag har inte kunnat visa upp nå betyg... så i torsdags förra veckan ringde jag en urgullig tjej på lärforum i nacka och förklara min situation, och hon förstod ju och beviljade en utbildning inom omvårdnadsprogrammet JIPPIE!!! så på tisdag ska jag till min skola och göra upp en studieplan. så nu är det tebax till skolbänken... o inte som obstinat tonåring :P

2
Emilia har blivit stora tjejen.. hela 6 år.. Men hon va hos sin mamma när hon fyllde, men såklart va vi där o gav henne pressenter.. men fick vänta me kalas till nu i helgen. och vi har redan hat TVÅ!!! idag är det sista!? förhoppningsvis :P

3.
Mathilda slutar hos sin dagmamma 1/3, för att sen börja livet på Krabbans förskola. =) Vi är HELNÖJDA!!!

Ja, det får bli det för den här gången..

Igår  var det en mysig kväll..  efter middagen så blev det bolibompa, och lördagsgodis.. har kommit till insikt att jag inte kan ge bara Emilia lördagsgodis numer... så Mathilda fick alldeles egna jordgubbskulor, en hamburgargodis som jag dela i små bitar och en klubba.. inget var sockerfritt! (för att retas me alla löjliga morsor som tror att socker är dödligt för deras barn, men inte för de ?!) haha.. det är ärligt talat, rätt patetiskt.... och jävligt elakt... men men... nog om det.


Mathilda vakna tidigt i morse.. kanske av allt socker rus :P hahaha... okej jag ska sluta..

rättare sagt i natt... halv fem.. så efter mycket rullandes o brottandes så gav jag upp.. bara gå upp.. stänga köksdörren, sätta på laptopen, sätta på kaffe, och sätta på alla barn låtar för MAthilda på youtube, imse vimse spindel (svensk o engelsk version, old mcdonald had a farm) clap your hands mm).. och nu låna jag datorn en stund för hon tröttna o ville titta på sta,pe när han fick sina lyckorus o hoppa över hela buren :P

nu klättrar MAthilda överallt här.. så jag får be om att få återkomma :P


Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Emma

Kul med lite uppdatering =)

yeeeah!



Jaha när ska vi träffas då?

Its long time agooooo...





Miss U!

2009-02-22 @ 08:18:37
URL: http://emmamadelenemilia.blogg.se/
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Varför ska hon flytta till Krabban? ; ) Mitt gamla dagis. Vilken avdelning ska hon gå på?

2009-02-23 @ 09:42:33
URL: http://freijasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0