egoistiskt???

Jag och mamma satt och diskuterade lite om d här med arvet idag, började så här "jag har tänkt lite på det här med pengarna, alla barn ska ju få av lika värde... äve om jag ser emilia som familj så är hon ju inte "del av morfar", självklart ska hon få nåt från MIG, men jag känner att de här pengarna är inga "roliga" pengar.. och de pengarna ni får är ju ert arv" och för mig var det inget konstigt.. Emilia har ju sin mormor och sin familj, och mathilda får ju inget därifrån.. förstår ni hur jag menar eller är det elakt???  Det här är ju mathildas "lott", och Emilia får ju sin "lott" när det är dax.

Det vi pratar om är ca 20000 kronor och jag räknar inte med att mamma ska sätta in så mycket på Emilias konto bara för att Mathilda får det... för som sagt, jag räknar ju inte med att Mathilda ska få samma saker som Emilia får.

MEN eftersom jag ser Emilia som lika mycket värd som Mathilda så skulle jag aldrig ta något ifrån henne ifall typ, gode gud låt det aldrig hända, Kenta skulle dö i en olycka eller nåt, bara för att jag ska förvalta pengarna tills barnen blir myndiga. Emilia och Mathilda är lika mycket Kentas barn och från Kentas sida ska de ha lika mycket.

Jag tycker iaf inte att det är något konstigt, och Fia min käraste o finaste vän tycker som jag frågade typ "varför skulle du känna så???"

Jag har haft en väldans tur och alla i min familj har tagit emot Emilia som vem som hellst i vår familj, ingen ser henne på nåt annat sätt bara för att hon inte har ett blodsband till  mig, jag har ju valt att leva med Emilia och Kenta, och det är ju inget konstigt med det... på julafton är det ingen som får mer än det andra barnet, Emilia fick saccosäck, leksaker utav dess like precis som alla andra barn i familje, nej, förlåt, Mathilda fick ingen saccosäck... förstår ni mitt dilemma, jag är livrädd att Emilia en dag ska tro att hon är mindre värd för mig än mathilda, för så är det inte och kommer aldrig att vara.. Jag älskar "mina" barn och vill de allt gott i livet, men ma får inte glömma att Emilia har en kanon mamma och ger henne så mycket en mamma kan ge... Emilia har ju ändå dubbelt upp, och dessutom är kvinnorna (jag och hennes mamma) i hennes liv jättebra vänner och ingen av oss byter roll ens när vi är tillsammans... finns ingen anledning...

Skriv gärna vad ni tycker!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej.



När min pappa dog, så fick jag, min styvmamma och mina 2 systrar (deras gemensamma)pengar efter min pappa. Min styvmamma har ett barn innan hon träffade min pappa, och hon fick inget. Även fast hon ingick i familjen, och var som min pappas extra dotter.

Så jag tycker inte det är något fel med att hans dotter inte får något.

Som du själv skriver, så kommer ju inte eran lilla flicka få något från den andra flickan.



Så tycker iaf jag. :)



Kram

2009-07-04 @ 10:37:05
URL: http://blogg.aftonbladet.se/28854

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0