4½ dag sen

sorry.. men hjärnan har gått på tomvarv.. va ska man skriva liksom?? Folk verkar ha så höga förväntningar på mig blogg, liksom men du skriver sååå bra, du behöver ju inte ens bilder, det är intressant iaf... asså jag skulle inte passa som nån krönikör med deadline, aka carrie... haha... skulle få sparken..

Vad nytt?
inte mycket... Mathilda har börjat på dagis, första dagenjag lämnar för heldag, det gick great!! stötte på Natascha o Liam och deras galna pappa på vägen, han hitta en kundvagn, sen körde han rally hela alle´n ner.. barnen skratta så de kikna! haha,folk vände sig om och skratta de med. Lämningen var lite föör lätt, typkom nu Natascha, hej då puss puss mamma! jahapp, aa men jag går då.. hem och satte mig här, på baksidan me en kaffe... rätt nice!! stereon är igång.. mm.. livet e nice!!!

Jag fick ett tuppjuck igår när jag jobba natt, min ena chef kom in på växeln, strök sig från alla hans pass, och då var jag ju tvungen att fråga om de fått in nån ny, eller om det är på gång.. aa jag ska till arbetsförmedlingen och begära tre stycken.. ahaa va bra, kanske jag blir av me lite kvällspass... vet ni va jag får till svar!!!??? mm men du vill ju iaf inte jobba, det här går på skift, man får ta det man får... svarade bara med att näää ni är tvugna att ge mig 75% me tanke på att jag är fast anställd... mhm.. men d är ial va jag fått i uppgift.. blev så arg så jag trodde jag skulle ha ihjäl nån!!!

När min chef som anställt mig kommer in me hans fru G, så drar jag upp detta.. G blev spritt språngande galen och sa men va fan vi behöver ju det, alla sliter ju arslet av sig just nu!!!! och min chef sa att han skulle ifrågasätta de andra, för så var ju inte läget... hm, va sger man??


jaja, sitter iaf och tittar om jag hittar något inom vården, är ju det jag brinner för! Och snart börjar jag ju med körkortet, så då är verkligen dax! Jag tackade ju nej till fem jobb när jag började på mitt nuvarande... jaja. shit happens.. Jag trivs ju på mitt jobb, otroligt mycket faktiskt.. men jag måste tänka på barnen och familjen.. jag kan inte jobba till 22 på kvällarna.. barnen vill ha mammas mat, så enkelt är det.. förstår ni va jag menar??

jaja, pettitesser!!!!

Jag är någorlunda nöjd me mina pass nu, de har lyssnat så gott de kan, jag förstår ju att de inte kan lyssna på ett önskemål.. alla har ju önskemål.


och hur som så är jag glad över kvälls o nattpass just nu, med tanke på att jag har 2 veckor obetald semseter i ryggan.

till idag igen :P

Ska titta runt lite här, dricka upp kaffet och sen ska jag in och vika lite kläder, och dammsuga o diska.. och sätta igång en tvätt.. fan den där tvätthögen ger aldrig me sig!!!! sen ska jag jobba, så kanske slänger in ett inlägg om jag får tråkigt... imorgon blir det umgås me älskade Astrid, som jag numer skyddar med allt jag kan... alla dessa vrak som pissar ner sig så fort inget går deras håll börjar görra mig förbannad.. det finns alltid två sidor, ALLTID!!!!!
Och en mor gör allt för sina barn!!!

Sen tänkte jag kanske våldgästa Maria, grannen, och ta ett glas vin, vi har planerat det för många ggr utan att det blivit nåt.. så ja, tomorrow it is!

Och Grattis Emma, är mycket imponerad =)


Puss på er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0