trött

E så jävla trött just nu att jag vet inte var jag ska ta vägen... har jobbat natt lördag-mån.. ska egentligen jobba natt imorn också.. men jag orkar inte... måste få vara med min familj, få sitta i soffan me en kaffe utan att känna att jag ska gå o jobba snart....
Så jag strök mig från det passet.. de får säga vad de vill.. för e d nåt jag gjort så är det fan att ställa upp.. i frdegas jobbade 15-01, för att vdn skulle få sova en stund... sen har jag jobbat lör-mån... och sen ska jag jobba onsdag och ledig torsdag, och sen e det fre-söndag natt.. bara nätter.. bra pengar tycker ni kanske.. ja absolut.. men seriöst, jag bor hellre i en kartong och få umgås med min karl o mina barn än att sitta här på nätterna och jobba in pengar jag ändå inte har ork att göra av med.

Men men.. slutar om 20 min....

Mathilda har gått som "vanligt på dagis from igår... och det har gått kanon!!! Förutom att hon bet en kompis på dagis.. fast blev mer sur på dagis än på Mathilda... De hade klättrat i båten på gården, och i stegen hade ungarna börjat bråka.. och jag förstår faktiskt inte varför de ens får bråka i stegen.. borde de inte ryckt in tidigare??? äh, inge t att haka upp sig på så... men ändå.. och sen just att Mathilda är ingen "bitare", gör mig bara ledsen när det går så långt... Hon har bitit ca 10 gånger i sitt liv, och det är när hon blir trängd, puttad på eller någon står i vägen... så det är ju egentligen brist på ord... eller ren frustration.. jag vet ju iof själv om man blir puttad på eller nån står i vägen etc att det bara kokar i mig, jag bits kanske inte, men jag puttar garanterat tillbaka...
Men vi pratade ganska mycket efter god natt sagan, och Mathilda vet att det är fel att bitas, och hon berättade att flickan hon bet hade puttat henne i stegen, hon visade typ att hon puttade med ryggen, så hon höll på att ramla... och då sa jag att jag förstod att hon blev rädd att ramla ner, men man får inte bitas alls, inte ns om man blir rädd, utan man får gå därifrån och säga till fröken, eller bara gå ifrån... hon sa "mm, förlåt mamma"... asså, jag kan inte bli arg på denna lilla perfekta krabat alltså.

Sen ska jag kolla en sak med dagis imorn, Mathilda sa att hon hade fått gå in medans de andra barnen fortfarande va ute... och är et så, kommer det ta hus i helvete... det finns alltid två i bråket,  och då ska båda få gå in... även om jag blev förbannad över saken att man låter en 2,5 åring gå in när de andra barnen får leka ute, så får det inte gå till... Jag blir galen när den som gör "värst" sak blir får tillsägelse men inte den andra..

Äh, men ska kolla upp det innan jag blir arg...

Hur som, man får iaf aldrig bitas, och jag är livrädd att hon ska bli en bitare, för det är inte bara en dålig vana utan det kan va farligt också, så jag försvarar inte det på något sätt, men man måste kunna se när det är på gång att hända och bryta upp om man ser att d är på gång... och berätta att så här kan man göra istället...

äh jag vet inte, vad tycker ni? Bits era barn?




Kommentarer
Postat av: Caroline

Freija har aldrig bitits men de kanske kommer när hon börjar på dagis det vet man ju inte.

2010-08-24 @ 09:21:35
URL: http://emmasandracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0